Praca

Raport z rynku pracy - media online

Z raportu wynika między innymi, że:

- Największe zapotrzebowanie panuje na specjalistów ds. „social media”
- Inne popularne hasła w ofertach pracy to: Facebook, SEO, Twitter, SEM, YouTube, Adwords, LinkedIn oraz Google Analytics
- Preferowane są anglojęzyczne nazwy stanowisk (hasło "New media” występuje w ogłoszeniach 5x częściej niż „Nowe media")
- Najwięcej ofert dostępnych jest w województwach: mazowieckim, wielkopolskim oraz małopolskim

Prężny rozwój polskiego rynku mediów online przekłada się bezpośrednio na rozwój rynku pracy w tym sektorze. Poszukiwani są już nie tylko „Specjaliści ds.  SEO” lecz również „Prowadzący program na YouTube”, „Digital Ninja” czy „Buzz Moderator”, wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez wyszukiwarkę ofert pracy Adzuna.

Umiejętności poszukiwane przez pracodawców

Największe zapotrzebowanie panuje na specjalistów ds. „social media” (768 ofert pracy). Umiejętność obsługi portalu Facebook znajduje się na drugiej pozycji (720), a za nią znajomość kolejno: SEO (627), Twitter (486), SEM (410), YouTube (296), Adwords (270), LinkedIn (267) oraz Google Analytics (266). Poszukiwani są również specjaliści ds. e-marketingu (232) oraz copywriterzy (205). Odnaleźć można także oferty dla moderatorów (61) i blogerów (29). Aplikacją społecznościową, która cieszy się wśród polskich pracodawców najmniejszym zainteresowaniem jest Snapchat (2).

Social media kontra media społecznościowe

Analiza ofert pracy wykazuje wyraźną preferencję pracodawców do używania angielskich nazw stanowisk lub tworzenia całego opisu stanowiska w języku angielskim. Hasło „social media” pojawia się w ofertach pracy 3x częściej niż jego polski odpowiednik „media społecznościowe”. Natomiast „Digital marketing” oraz „New media” występują w ogłoszeniach 5x częściej niż „Marketing cyfrowy” i „Nowe media”.

Gdzie praca w branży media online w Polsce

Z badania www.adzuna.pl wynika, że województwa mazowieckie, wielkopolskie oraz małopolskie są liderami pod kątem pracy w branży mediów online w Polsce. Najmniej ofert tego typu występuje w województwie podlaskim, a także świętokrzyskim oraz lubuskim. „Nie dziwi, że Warszawa, Poznań oraz Kraków są siłą napędową branży media online. Wydawać by się jednak mogło, że woj. dolnośląskie wraz z Wrocławiem znajdzie się na wyższej pozycji. W tym mieście powstaje sporo start-upów, także sytuacja może się niebawem nieco zmienić” – komentuje Hanna Piotrowska, manager Adzuna Polska.

Metodologia

Badanie przeprowadzone zostało w kwietniu 2015 na podstawie ponad 250 000 ofert pracy dostępnych w serwisie Adzuna. W celu wykluczenia nieistotnych wyników użyte zostały filtry zaawansowane.

POLECAMY

piwnica logo          grota logo2                    Rzeszów portal news                    Mieszkanie w Rzeszowie do wynajęcia