Wydarzenia

Reguły tworzenia dobrego contentu podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations Polecane!

Szczegóły wydarzenia: Kongres Profesjonalistów Public Relations

  • Data: -
  • Miejsce: Hotel Rzeszów, al. Piłsudskiego 44

Niebanalny temat, wartościowa i unikalna treść – tyle dzieli cię od znalezienia się na pierwszych stronach gazet. Brzmi prosto, a może i znajomo, prawda? Tymczasem między treścią, która jest wartościowa dla dziennikarza i PR-owca przepaść może być całkiem spora. Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się 23-24 kwietnia 2015 w Rzeszowie, będzie okazja dowiedzieć się więcej na temat zasad tworzenia dobrych i użytecznych materiałów dla mediów. 

Być może nie raz i nie dwa zastanawiałeś (zastanawiałaś) się "co jest? dlaczego nie publikują"? Twój tekst miał poprawną formę, świeże informacje, parę cytatów, a setek publikacji wciąż brak. Znasz przecież zasady media relations, a mimo to coś idzie niezgodnie z planem i co najgorsze oczekiwaniami klienta. Być może problem to źle dobrany content? Warto zweryfikować swoją wiedzę na temat nowych trendów w media relations podczas Kongresu.

A oto na początek 3 reguły:

* Zapomnij dla kogo pracujesz
Przed przystąpieniem do pisania, zastanów się po co i dla kogo to robisz. Wiadomo, pracujesz dla klienta i chcesz budować jego markę w mediach. Ale stop!  Informacje prasowe powinny być tworzone dla czytelników. Zatem o treści pomyśl z perspektywy czytelników oraz ich preferencji. Jeśli nie masz informacji na ten temat, koniecznie uzupełnij braki. Określ precyzyjnie grupy docelowe, poznaj ich specyfikę i dostosuj do nich treść, którą masz do przekazania. Dostarczaj im rzeczywiście interesujących materiałów. Zamiast myśleć o końcowym raporcie z efektów, skup się na swoich czytelnikach.

* Nie jesteś fabryką treści
Mierzenie swoich efektów wyłącznie liczbą publikacji nie jest dobrą praktyką. Dziś każdy z nas jest "atakowany" ogromną liczbą informacji, ale tylko wartościowe treści przebiją się przez ten szum informacyjny. Dlatego lepiej pisać mniej, ale za to dobrych artykułów. Bo tylko takie skutecznie dotrą do odbiorców i spotkają się z ich zainteresowaniem. Prawdziwy sukces osiągniesz kiedy dany temat zaintryguje branżę, a dla dziennikarzy przesyłane materiały staną się wiarygodnym i cennym merytorycznie źródłem. – Niestety wiele firm w dalszym ciągu przekłada ilość ponad jakość. Zdarza się, że klienci wymagają od agencji niemal stałej obecności w mediach. Masowa produkcja teksów i generowanie „wycinków” bez patrzenia na ich jakość nie jest przepisem na sukces, co więcej taka praktyka osłabia wizerunek całej branży PR – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.

* Zapytaj dziennikarzy
Inspiracja jest niezbędna do przygotowania wartościowego artykułu, dlatego warto śledzić trendy, analizować zmiany, wsłuchiwać się w dyskusje odbiorców i wyciągać wnioski. Wiedza, którą w tym procesie zdobędziesz pozwoli Ci pisać o tematach ważnych i pożytecznych z punktu widzenia odbiorców. Jeszcze więcej możesz zyskać budując partnerskie, oparte na obustronnych korzyściach, relacje z dziennikarzami. Kiedy będą naprawdę dobre, chętnie podzielą się informacjami o preferencjach czytelników albo podsuną ciekawy pomysł na artykuł. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej dostosować komunikację do ich oczekiwań.

Udział w najbliższym Kongresie PR będzie okazją do konfrontacji opinii na temat działań medialnych. Podczas tego wydarzenia m.in. Maciej Orłoś, Grzegorz Miecugow i Tomasz Machała opowiedzą o blaskach i cieniach współpracy z piarowcami. W programie także wystąpienia ekspertów branży PR oraz praktyczne warsztaty.

Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl.

 

Informacje uzupełniające:
Kongres Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. i  Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr Dariusz Tworzydło, który od 15 lat organizuje podobne wydarzenia w Rzeszowie oraz Wrocławiu.

Głównymi partnerami są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Partnerzy wydarzenia: Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej KlasterIT.pl, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Publicon Sp. z o.o., Exacto Sp. z o.o., Sprinet Polska Sp. z o. o., SARE S.A, PrzeczytamWszystkich.pl, MultiPunkty.pl, HRwizard, PRawdziwy PR, Mestengo Sp. z o.o., Pressium Sp. z o.o., Mobile Madness Mobile Marketing Agency, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, HYPERFOX, Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o., Fabryka e-biznesu sp. z o.o., Integracje24.pl Sp. z o.o., BD Center Spółka z o. o., Agencja MG Sp. z o.o., TOP S.A. Patronami medialnymi są: TVP Rzeszów,  Mediarun.pl, NaTemat.pl, GospodarkaPodkarpacka.pl, GC Nowiny, nowiny24.pl, Bankier.pl, Polskie Radio Rzeszów S.A., Dziennik Internautów, Sprawnymarketing.pl, OOH Magazine, Nowy Marketing, Start Up Magazine, Konferencyjnie.pl, Marketing i Rynek, Marketing przy Kawie, eGospodarka.pl, Marketer+, dlaStudenta.pl, Kampaniespołeczne.pl, BiznesNetworking.pl, InternetPR, Biznesnafali.pl, 24PR.pl, CarpatiaBiznes.pl, Marketingdlaciebie.pl, Mojekonferencje.pl, Salebiznesowe.pl, INFOR.pl, GiełdaEventów.pl, Portalmedialny.pl, Regioportal.pl, Pomia.pl, SocialPress, Marketingmiejsca.com.pl, VIP Biznes i Styl, BIZNESiSTYL.pl, GazetaPraca.pl, Media2.pl, Mensis.pl, Bsite Magazyn, Magazyn Benefit, Marketingmobilny.pl, Law Business Quality, Klinika Ecommerce, eBiznesonline.pl, Magazyn Rekruter, Cyfrowyurzad.pl, Studenci.rzeszow.pl. Partnerem technologicznym jest Vegacom Sp. z o.o. Kongres wspierają wydawnictwa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Wydawnictwo Słowa i Myśli Sp. z o.o., Wydawnictwo RM Sp. z o.o., Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Wydawnictwo GWP.PL Sp. z o.o.

POLECAMY

piwnica logo          grota logo2                    Rzeszów portal news                    Mieszkanie w Rzeszowie do wynajęcia